Starbucks

Cover NY.jpg
 
 

Brief

Salget af Starbucks Doubleshot skal øges og skal positioneres i kategorien energidrik, men differentieret fra de andre energidrikke.


Relevant

Generation Y er en generation som har samme værdier, forbrugsmønstre og holdninger - kontrol, travlhed, snusfornuft, usikkerhed, forbrug med mening, sundhed, oplevelser og relationer.


Involvering

Overtagelse af gadebilledet, sampling og digital aktivering

 
 

RelationMedia-uge22-metroplay.jpg
STARBUCKS TRAPPE 01.jpg
STARBUCKS METRO.jpg
STARBUCKS RULLETRAPPE.jpg
 

 

 

Brief

Salget af Starbucks Doubleshot skal øges – primært i 7-Eleven, - og produktet skal positioneres i kategorien energidrik, men gerne differentieret fra de andre energidrikke.

 

Relevant

Målgruppen er de studerende og unge der er i sit første job. De er ambitiøse af natur og lever et liv på farten med en gennemgående præstationskultur både inden for arbejde, studie, socialliv og privatliv, hvor sundhed og bæredygtige valg er dominerende.

 

Vi har med en målgruppe at gøre, der oplever, at de har travlt og er ofte på vej fra sted til sted. Faktisk har de så travlt at 78% udtrykker at de ofte føler sig lave på energi. Derfor skal vi møde dem mens de er på farten og give dem den lette adgang til information om energien, hvor behovet er. Vi skal derfor møde dem, mens de er på farten.

Metropassagerer

  • 21% af metropassagerne er studerende

  • 43% er funktionærer - med høj købekraft og interesserede i forbrug

  • 62% af metropendlere er under 40 år

  • 50% har en videregående uddannelse

 

Starbucks Doubleshot er et ideelt produkt til målgruppen, da det opfylder flere af deres behov.

  • Let at drikke på farten

  • Giver et hurtigt energiboost

  • Smager godt

  • Starbucks er et kvalitetsstempel

  • Højt koffein-indhold

  • Har naturlig energikilde ”espresso”

 

Involvering

For at imødekomme målgruppens behov og værdier udviklede vi en kampagne, som skabte synlighed i gadebilledet, mødte målgruppen på farten ved udvalgte knudepunkter og ledte trafikken til 7-Eleven via digital aktivering.

 

Starbucks Doubleshot tog ejerskab på hhv. Frederiksberg og Nørreport metrostation, hvor passagerne blev præsenteret for produktet og fik en Starbucks Doubleshot med på farten. Via digitale vouchers og en forbrugerkonkurrence skabte vi involvering og trafik til 7-Eleven.

 

Kampagnen blev understøttet af POS-materialer, som skabte awareness i butik og gjorde kampagnen genkendelig på tværs af platformene.

Resultatet var fordoblet salg i 7-eleven i kampagneperiode på 14 dage, 50.000 uddelte samples, og leadgenerering på 3000 emner på mobilesite.