Royal Unibrew

RU TOPBILLEDE.jpg
 
 

Brief

Design en instore kampagne der skaber awareness omkring den nye Royal Økologisk 2,3% pilsner med fokus på at hjælpe forbrugeren med at forstå øllens forbrugssituationer.


Relevant

Undersøgelser viser at danskerne er parate til øl med mindre alkohol, men at smagen er et afgørende parameter for, at de vil tage øl med mindre alkohol til sig

.

Involvering

Vi designede en instore kampagne med fokus på at skabe en hverdags occasion i butik, hvor vi inviterede shopperen indenfor til at nyde en kold øl midt i deres hverdagsshoppetur.

 
 

RU-TRAYSKILTE.jpg
RU-SKILTE.jpg
RU-SVIRPER.jpg
 

 

Brief

Design en instore kampagne der skaber awareness omkring den nye Royal Økologisk 2,3% pilsner med fokus på at hjælpe forbrugeren med at forstå øllens forbrugssituationer.

 

Relevant

Målgruppen er unge, urbane øldrikkere, M/K, 25-45 år, præferencer for økologi. De er opsøgende, hurtige til at opfange og afprøve nye produkter og service, og er mere modtagelige over for kampagner, anbefalinger og direkte henvendelse.

 

Unge mænd er i stigende grad blevet bevidste om deres alkohol-indtag – fra 2010 til 2017 faldt antallet der drikker mere alkohol end Sundhedsstyrelsens anbefaling fra 22% til 11,5%.

 

De seneste år er den gennemsnitlige alkoholprocent på nye øl fra danske bryggerier faldet markant. 50% af de nye øl i 2017 havde en alkoholprocent på mindre end 6, mens tallet i 2013 var 43%. Endvidere er andelen af alkoholfrie øl tredoblet på bare 3 år og udgør nu 1,1% af det samlede ølsalg. Der er dog et stort spring fra højalkoholisk til alkoholfrit og der efterspørges efter en mellemvej. Danskerne ønsker at kunne nyde en øl uden at blive beruset.   

 

Undersøgelser viser at danskerne er parate til øl med mindre alkohol, men at smagen er et afgørende parameter for, at de vil tage øl med mindre alkohol til sig.

 

Traditionelt set er øllen en stor del af danskernes liv og den er ofte indblandet, når vi skal have en god oplevelse. En lavalkoholisk øl på 2,3% ligger på et alkoholniveau, hvor man både får en god og velsmagende øl-oplevelse og ikke skal bekymre sig om at blive alt for beruset. En perfekt øl til hverdagen.

 

Involvering

Vi designede en instore kampagne med fokus på at skabe en hverdags occasion i butik, hvor vi inviterede shopperen indenfor til at nyde en kold øl midt i deres hverdagsshoppetur.

 

Vi understøttede desuden kampagnen i butik via en skalerbar POS pakke bestående af trait-skilte, ellipse, svirper, og sikrede at der blev uddelt mere end 7.000 smagsprøver.