Fentimans

FENTIMANS COVER 02.jpg
 
 

Brief

Eksekver en marketingsplan der sikrer at Fentimans kommer succesfuldt ind på det danske marked med øget kendskab og salg


Relevant

kvalitetsbevidste urbane mænd og kvinder på 25-50 år, med fokus på ingredienser, oprindelse og historien bag produktet. De køber ofte luksusvarer og shopper i specialbutikker, og har en stor lidenskab for design, velvære, mode, sundhed og mad.

.

Involvering

Med udgangspunkt i målgruppens forbrugsmønster, skabte vi en marketingsplan der påvirkede flest mulige touchpoints både før, under og efter indkøbet. Heriblandt Facebook, instore, nemlig.com og events

 
 

FENTIMANS COVER.jpg
FENTIMANS 04.jpg
_DSC5389.jpg
FENTIMANS 03.jpg
FENTIMANS 01.jpg
 

 

Brief

Udarbejd, design og eksekverer en marketingsplan der sikrer at Fentimans kommer succesfuldt ind på det danske marked, med øget kendskab og salg

Relevant

Målgruppen består af kvalitetsbevidste urbane mænd og kvinder på 25-50 år, med fokus på ingredienser, oprindelse og historien bag produktet. De køber ofte luksusvarer og shopper i specialbutikker, og har en stor lidenskab for design, velvære, mode, sundhed og mad.

Målgruppen er aktive på Facebook og bruger mediet til at finde inspiration og dele oplevelser.

3,7 mio. danskere er på Facebook og 65% af disse bruger det flere gange dagligt.

Storytelling og information om produktets vej til hylden er afgørende for hvad der havner på middagsbordet. 86% af forbrugerne er villige til at betale mere, hvis de får en bedre oplevelse

Størstedelen af målgruppens indkøb af dagligvarer sker i fysiske butikker og ellers benyttes Irma.dk og nemlig.com

90% af alle nylanceringer inden for fødevarebranchen fejler fordi målgruppen ikke har smagt det

Involvering

Med udgangspunkt i målgruppens forbrugsmønster, skabte vi en marketingsplan der påvirkede flest mulige touchpoints både før, under og efter indkøbet af Premium Tonic Water og special sodavand. Her blev udvalgt følgende kanaler:

Facebook: Med udgangspunkt i målgruppen fastlagde og udarbejdede vi Fentimans facebook strategi, og herudfra en eksekverende contentplan.

Instore: For at skabe et premium udtryk i butik, konceptudviklede vi indsalgskit med forskellige POS materialer og et salgsdisplay, alt designet i mørkt træ og med Fentimans unikke visuelle udtryk. Hertil blev udviklet et pop-up setup, indeholdende en lækker bardisk lavet i træ med brændte logoer, som kunne benyttes ved butiksaktiviteter

Events: Med udgangspunkt i Fentimans storytelling omkring botaniske ingredienser designede vi en messestand, hvor målgruppen på bl.a. ginfestivaller og French Dining week blev inviteret ind for at smage, opleve og få en dybere fortælling omkring alle de lækre ingredienser Fentimans består af.

Nemlig.com: Vi udarbejdede content til Fentimans shop in shop på nemlig.com, i form af tekst, videoer, lifestyle billeder og produktfotos.

Marketingsplanen blev rullet ud med stor succes, hvilket resulterede i at der på 4 mdr. blev uddelt 20.000 smagsprøver og at Fentimans blev solgt ind i 200 butikker fordelt på 6 detailkæder.